سفر به قشم در تعطیلات نوروز 94

سلام، تو تعطیلات عید به خاطر دید و بازدید و البته مسافرت خیلی فرصت نشد مطلب بگذارم. همانطور که گفتم ششم فروردین به همراه دایی امیر و با ماشین برای اولین بار تو تعطیلات نورورز، رفتیم مسافرت. که هر چند کمی سخت بود، ولی خدا رو شکر مشکلی پیش نیومد. ما صبح روز ششم از اراک راه افتادیم و پس از گذشتن از شهرهای قم، کاشان،نایین، اردکان، میبد به یزد رسیدیم. با توجه به هماهنگی ها انجام شده قبلی با مرکز رشد یزد برای استفاده از مهمانسرای اونجا، شب رو اونجا موندیم. روز بعد هم سعی کردیم خیلی فشرده یزد و اماکن دیدنی  اونجا رو ببینیم. البته با توجه به بارندگی شب ، هوا به شدت سرد بود و ما که پیش بینی هوای سرد در اونجا رو نمی کردیم  خیلی لباس گرم همراه نبرده بودیم. صبح هشتم ، به سمت بندر عباس راه افتادیم. و در مسیر از شهرهای مهریز، انار، شهر بابک، سیرجان ، حاجی آباد گذشتیم. بندر عباس هوا گرم بود. پس از مستقر شدن در خوابگاه، به نیت شام و ساحل خارج شدیم. روز بعد هم گشتی در بندر عباس زدیم. روز دهم هم، یک روزه با قایق های تندرو رفتیم قشم، و پس از گرفتن هتل و صرف ناهار ، به همراه تور، دره ستارگان، جزایر ناز، جنگل های حرّا  دیدیم که با توجه به مسافتهای زیاد تا 9:30 دقیقه شب طول کشید. صبح روز یازدهم هم به کمک تندروها مجددا" به سمت بندر عباس حرکت کردیم. که بلافاصله وسایل رو جمع کردیم و حدودا" 2 بعد از ظهر از همین مسیر برگشتیم. شب مجددا" در یزد توقف کردیم. روز دوازده فروردین ساعت هفت صبح به سمت اراک راه افتادیم و حدودا" ساعت 2 بعد از ظهر پس طی 3000 کیلومتر به اراک رسیدیم.که تا آخر شب در حال شستشو لباسها و جابجایی وسایل سفر بودم. خدا رو شکر مشکل خاصی در مسیر پیش نیومد ولی با توجه به طولانی بودن مسیر و وجود بچه ها، کمی سخت بود. هر چند دیدن پنج استان کشور(قم، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان)، با آداب و سنن مختلف،ساحل خلیج فارس،سوار شدن بر قایق و طی کردم مسیر قشم - بندر عباس به کمک تندروها و دیدن خلیج فارس، غذاهای دریایی  جنوب خیلی جالب و خاطره انگیز بود. امیدوارم همه سفر ها بی خطر باشه و همه مسافرین به سلامت به موطنشون برگردند. انشاءالله