مسافرت به شهر زیبا و تاریخی تبریز با مردمی دوست داشتنی

سلام، این هفته شروع تعطیلات تابستانه ما بود. روز شنبه وسایل رو جمع کردیم و یکشنبه صبح بعد از خوردن صبحانه به طرف تبریز به راه افتادیم. در مسیر از شهر های ساوه،کرج ، قزوین گذر کردیم. ناهار رو در رستوران ستاره قزوین خوردیم و مجددا" به راه افتادیم. بعد از گذشتن از شهرهای ابهر و خرم دره به زنجان رسیدیم. قرار شد شب رو در زنجان بمانیم. زنجان به خاطر جشنواره آش ایرانی، حسابی شلوغ بود.  در هتل پارک زنجان اتاق گرفتیم. بعد از کمی استراحت ، با توجه به اختتامیه جشنواره آش، به طرف محل برگزاری جشنواره حرکت کردیم. در مسیر متوجه شدیم که در کارخانه کبریت سازی هم جشنواره آش است و در نتیجه برای دیدن کارخانه و جشنواره به آنجا رفتیم. روز دوشنبه صبح بعد از خوردن صبحانه به سمت تبریز حرکت کردیم. شهرهای آچاچی، میانه، بستان آباد که زادگاه استاد شهریار است، از شهرهای در مسیر زنجان به تبریز بود. به محض رسیدن به دنبال هتل گذشتیم. تبریز هم بسیار شلوغ بود. به چند تا از هتل هایی که قبلا" سرچ کرده بودیم سر زدیم ولی متاسفانه پر بودند. بالاخره موفق شدیم در هتل مروارید تبریز اتاق بگیریم. بعد از جابجایی وسایل تصمیم گرفتیم که به پارک ائل گلی تبریز بریم. بعد از خوردن آش رشته، تصمیم گرفتیم قایق سوار شیم. بعد از کمی گشت و گذار در محوطه پارک،و خوردن نوشیدنی در محل کافی شاپ آنجا، به اصرار بچه ها به شهر بازی آنجا رفتیم. بچه ها برخی از وسایل رو سوار شدند و بعد به طرف هتل برگشتیم. قبل از آن در رستوران واحدی در نزدیکی هتل شام خوردیم. برنامه روز بعد رفتن به روستای کندوان بود. که در مسیر از شهر اسکو و روستای کهنمو گذشتیم. با صحبت های یکی از مغازه داران آنجا متوجه شدیم که تاریخچه شکل گیری روستا برمی گردد به زمان حمله مغول  در قرن ھفتم ھجریبه ایران ، که ظاهرا" در مسیر به  روستایی به نام حیله ور که در دو کیلومتری غرب کندوان قرار داشت  نیز حمله می کنند اهالی روستا برای در امان ماندن از حمله مغولھا به دشتی در مقابل کندوان فعلی مھاجرت کرده و به تدریج درون کرانھا (خانه ھایی مخروطی یا کندو مانند) را حفاری کرده و پناھگاھی امن برای خود ساخته اند که از آن زمان تاکنون فرزندان آنھا نسل به نسل در ھمان خانه ھای سنگی سکونت دارند.ھر کران چند طبقه دارد. کرانھا از حفاری گدازه ھای آتشفشانی کوه سھند درست شده است. بنا به گفته آقای مغازه دار در اصل اسم روستا کند و جان بوده به این معنی که از دل و جان برای کندن سنگها و ساختن خانه ها مایه گذاشته اند. البته از نظر برخی علت نام گذاری روستا، به وجود کندوهای عسل در منطقه بر می گردد. بعد از دیدن روستا و خوردن ناهار مجددا" به سمت تبریز حرکت کردیم. مستقیما" به هتل رفتیم و کمی استراحت کردیم. بعد از ظهر به اصرار بچه ها، مجددا" به شهر بازی ائل گلی رفتیم. شام را در رستوران سنتی حیدر بابای تبریز خوردیم. برنامه روز بعد رفتن به لاله پارک تبریز، تفرجگاه عینالی، مقبره الشعرا (که آرامگاه 450 شاعر تبریزی  از جمله استاد شهریار  در  است)، بازار بزرگ تبریز، پیاده گذر ولیعصر و شهربازی باغلار باغی تبریز برنامه روز بعد ما در تبریز بود.روز پنج شنبه تبریز را به مقصد جلفا ترک کردیم. در مسیر از شهرهای صوفیان،مرند،زنوز،هادی شهر گذر کردیم. بعد از خوردن غدا و کمی استراحت به پیشنهاد اهالی برای خرید، به  مرکز خرید ستارخان رفتیماولین مکان دیدنی جلفا که بازدید کردیم، اکو موزه گلفرج بود که به همت یکی از اهالی روستای گلفرج(آقای ابدالی) در جمع آوری اسناد تاریخی و  آثار برجای مانده از اقوام کهن شکل گرفته و کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. روستای تاریخی گلفرج از سکونت گاه های دیرینه بشر در شمالغرب کشور است. از دیگر اماکن دیدنی جلفا ، کلیسای سنت استپانوس است که یکی از مهمترین کلیساهای ایران است و در 16 کیلومتری غرب جلفا قرار دارد نام سنت استپانوس برگرفته شده از نام استپانوس یا استفان که یکی  از حواریون حضرت عیسی و  اولین شهید راه مسیحیت است ، می باشد این کلیسا در سده نهم میلادی ساخته شده‌ است ولی به علت زلزله دچار آسیب‌های جدی شده بود که در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند۱۳۴۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. بعد از کلیسا، در مسیر رود ارس حرکت کردیم. مسیر بعدی ما،تفرجگاه پشت سد ارس است. مراحل ماهیگیری از ابتدا تا انتها رو از اول تا آخر دیدیم که برای بچه ها خیلی جالب بود. و بعد بر روی رود ارس قایق سواری کردیم. دیدن نخجوان ، روستای نهرم و دیگر روستاهای آن سوی رود ارس که جزو ایران بودند و الان جزو جمهوری آذربایجان بودند در فاصله ای خیلی کم، باعث می شه که آه حسرت از نهاد مون بیرون بیاد. آسیاب خرابه آخرین مکان دیدنی اطراف جلفا بود که موفق شدیم که آنجا رو ببینیم. قدمت آسیاب به 1000 سال پیش بر می گردد که در قدیم مورد استفاده مردم بوده که به دلیل تخریب قسمتهای اصلی الان کار نمی کند به همین دلیل به آسیاب خرابه معروف شده است. در کنار اون آبشارهایی زیبا خود نمایی می کنه که به زیبایی منطقه افزوده و آنجا رو تبدیل به مکانی تفریحی گردشگری کرده. بعد از دیدن آسیاب خرابه،حوالی ساعت 8 بعد از ظهر، مستقیما" به سمت اراک حرکت کردیم و تقریبا" از همین مسیر برگشتیم. حدودا" ساعت 9صبح امروز شنبه اراک بودیم. به محض رسیدن بعد از گرفتن دوش برای بچه ها و خوردن صبحانه مشغول جابجایی وسایل و شستشو لباسها و ... شدیم. خدا رو شکر مشکل خاصی در مسیر پیش نیومد و در کل به بچه ها خوش و ما خوش گذشت. دست بابایی درد نکنه. انشاالله همیشه سایه اشون بالای سر ما باشه و همیشه و سالم و سرحال باشند و ما قدر ایشون روبدونیم. بابایی دوستت داریم .

ژيظطز

طزظطظز

زطرذرزطذبلذبل

وبسايت اصفهان من بزرگترين نيازمنديهاي رايگان کشور

خوشحال ميشم به منم سر بزني! يک سيستم وبلاگ دهي جديد را باش آشنا شدم امکانات خوبي داره اونجا هم ميتوني وبلاگ بزني پارس بلاگ دات ايکس واي زد parsblog دات ايکس واي زد parsblog دات xyz [گل][گل] -------------------------------حالا چند تا آگهي بازرگاني-------------------- تبديل وب لاگ شما وبلاگنويس محترم به يک وب سايت با کمترين هزينه هاست رايگان يک ساله هديه من به شما شما فقط هزينه ثبت دامين مورد نظر خود را براي يک سال بدهيد و هاستينگ رايگان داشته باشيد براي کسب اطلاعات بيشتر با اي دي من در تلگرام مکاتبه کنيد @updap -------------------------------------------- بزرگترين آپلود سنتر براي ايرانيان امکان کسب در امد روزانه از تعداد دانلود فايل هاي شما همين الان با مراجعه به وب سايت زير اکانت خود را بسازيد updap دات کام آپ دپ دات کام ---------------------------------------------------------- يک سايت رايگان براي ارسال آگهي هاي شما بزرگترين سيستم نيازمنديهاي رايگان ايران همين الان آگهي خود را منتشر کنيد esfahan.me

تبليغات با ايميل براي شما با قيمتي ارزان

خوشحال ميشم به منم سر بزني! يک سيستم وبلاگ دهي جديد را باش آشنا شدم امکانات خوبي داره اونجا هم ميتوني وبلاگ بزني پارس بلاگ دات ايکس واي زد parsblog دات ايکس واي زد parsblog دات xyz [گل][گل] -------------------------------حالا چند تا آگهي بازرگاني-------------------- تبديل وب لاگ شما وبلاگنويس محترم به يک وب سايت با کمترين هزينه هاست رايگان يک ساله هديه من به شما شما فقط هزينه ثبت دامين مورد نظر خود را براي يک سال بدهيد و هاستينگ رايگان داشته باشيد همچنين تبليغات با ايميل براي وبلاگ نويسان براي کسب اطلاعات بيشتر با اي دي من در تلگرام مکاتبه کنيد @updap -------------------------------------------- بزرگترين آپلود سنتر براي ايرانيان امکان کسب در امد روزانه از تعداد دانلود فايل هاي شما همين الان با مراجعه به وب سايت زير اکانت خود را بسازيد updap دات کام آپ دپ دات کام ---------------------------------------------------------- يک سايت رايگان براي ارسال آگهي هاي شما بزرگترين سيستم نيازمنديهاي رايگان ايران همين الان آگهي خود را منتشر کنيد esfahan.me